Comfort en functionaliteit waren de prioriteiten bij de ontwikkeling van de nieuwe
productlijnen voor het ontwerp team van Snickers Workwear. Stretch textiel, een
betere pasvorm en een revolutionaire stof die voor een uitstekende ventilatie
zorgt zijn enkele van de nieuwste functies.

DE LANCERING VAN DE NIEUWE generatiE WERKKLEDING

In 2015 lanceerde Snickers Workwear haar nieuwe generatie werkkleding - het resultaat van het meest uitgebreide project voor het bedrijf tot nu toe. Na drie jaar ontwikkeling, werden eindelijk de vier nieuwe productlijnen gelanceerd voor de verschillende behoeften en types werk: RuffWork, FlexiWork, LiteWork en AllroundWork. In de loop van 2016 zullen nieuwe jassen, accessoires en twee broeken worden gelanceerd.

Nicole Rimér:

❝Dit is een volledig nieuw concept en een andere manier van denken.❞

Nicole Rimer, verantwoordelijke voor het design van Snickers Workwear, zegt: "Dit is een totaal nieuw concept en een geheel nieuwe manier van denken in onze sector, dat maakt het veel gemakkelijker om de werkkleding te kiezen die past bij de eisen van uw beroep. Daarnaast zullen alle kledingstukken geoptimaliseerd worden die we gaan lanceren om ervoor te zorgen dat ze perfect passen bij de famielies en de broeken. "

Matti Viio richtte in 1975 Snickers Workwear op

Elektricien Matti Viio, die Snickers Workwear al meer dan 40 jaar geleden oprichtte, verloor op een dag zijn geduld door de slechte kwaliteit van zijn werk kleren. Hij verliet zijn werk en ging naar huis om zijn eigen werkkleding te ontwikkelen, om het leven beter te maken voor de professionele vakman en aan hun unieke behoeften voor geavanceerde functionaliteit, bescherming en comfort te voldoen. Door dit te doen, legde hij de basis voor het bedrijf dat moderne werkkleding uitgevonden had.

Henry Lundberg, R&D Manager bij Snickers Workwear, zegt: "Hij heeft een geheel nieuwe standaard voor de industrie vastgelegd. Net als Matti Viio, zijn we nog steeds erg toegewijd aan het leiden van de ontwikkeling van innovatieve werkkleding. Het nieuwe assortiment is hiervan zeker een gevolg."

De bedrijfsfilosofie die meer dan 40 jaar geleden bijgebracht werd door Viio blijft hetzelfde: "Of we doen het goed of we doen het helemaal niet doen," zegt Lundberg. "En we sluiten nooit compromissen over de kwaliteit. Wij zijn van mening dat de werkkleding een enorm verschil kan maken voor de uitkomst van wat je doet. Dus ons doel is niet alleen om het werk van de vakman gemakkelijker te maken; we zijn hier om hen in staat te stellen om zich volledig te richten op het werk en dus beter worden in wat ze doen."

"We hebben alle kennis en technologische leiderschap gebruikt die we verzameld hebben over de 40 jaar in deze business. Maar het belangrijkste is dat we hebben gesproken met verschillende professionals om hun mening te krijgen over hun werkkleding en wat ze effectief missen. We hebben ook veel testen gedaan om ons de real-time user experience te geven. "

400 weKEN TESTEN BIJ 50 VERSCHILLENDE VAKMANNEN

Meer dan 400 weken testen bij de ontwikkeling van de nieuw Snickers Workwear werkbroeken. De test piloten waaronder meer dan 50 ambachtslieden, met inbegrip van elektriciens, loodgieters, timmerlieden en de vloerleggers. Samen testten ze meer dan 200 verschillende broeken.

"We hebben wel vijf verschillende stoffen getest voordat we tevreden waren over het materiaal." Lundberg zegt: "Dat is het voordeel van deze tests: de invoering van de broek door middel van real-time gebruik, zodat we kunnen pas ze dien overeenkomstig. "

Dankzij uitgebreide tests en geavanceerde ontwerpen, heeft Snickers Workwear de nieuwe werkbroek een aantal nieuwe en verbeterde functies gegeven om zowel comfort en functionaliteit te verhogen, met inbegrip van stretchstof, doordachte ventilatie en de gepatenteerde KneeGuard Pro. KneeGuard Pro is de nieuwe generatie van geavanceerde kniebescherming Snickers Workwear.

Rimér zegt: "De stretchstof en het modern design met gebogen benen zorgen voor een goede pasvorm en bewegingsvrijheid, waardoor het gemakkelijk is voor ambachtslieden te veranderen van een staande naar een knielende positie." Om te profiteren van een maximum aan comfort en functionaliteit is het kiezen van de juiste maat van de broek is van cruciaal belang. Dit is de reden waarom Snickers Workwear 71 verschillende maten biedt in de werkbroeken: een van de breedste assortimenten in de industrie.

De JUISTE MAAT IS BELANGRIJK

Patroon ontwerpster Jessica Lindström zegt: "Het verkrijgen van de juiste grootte zal u toelaten om het volledige potentieel van het comfort en bewegingsvrijheid te voelen. Het is ook een veiligheidskwestie, want als je niet de juiste maat hebt, zullen uw kniebeschermers niet op de juiste positie zitten. "Een perfecte grootte zal ervoor zorgen dat alles van versterkingen naar isolatie en ventilatie uiteindelijk op de juiste plaats.

De website van Snickers Workwear heeft een 'size generator' om u te helpen uw juiste maat werkbroek te vinden, maar het is belangrijk om de kledij altijd eens te passen. "De nieuwe Snickers Workwear productlijnen hebben ook 37.5® Technology, die meestal gebruikt werd voor outdoor kleding en sportkleding. Het heeft actieve deeltjes in de vezels die sneller drogen en meer efficiënte koeling van het lichaam garanderen, en deze wassen nooit uit."

Lundberg zegt: "We zijn erg trots om één van de eerste fabrikanten te zijn die 37.5® Technologie introduceert in werkkleding. Met zijn unieke functies, verbetert het comfort nog meer."

De nieuwe generatie werkkleding

Om het makkelijker te maken voor onze gebruikers, heeft Snickers Workwear 4 verschillende productfamilies ontwikkeld:

RuffWork – ontworpen voor zwaar werk in ruwe omstandigheden.

FlexiWork – extreem flexibel, high-tech werkkleding met strech materiaal voor een maximale bewegingsvrijheid.

LiteWork – met 37.5® technologie om een uitstekende ventilatie te verzekeren.

AllroundWork – de ultieme keuze voor alledaags werk in verschillende werkomgevingen.

Vraag het ons